Wyjście do restauracji, by zjeść i napić się dobrego wina powinno być przyjemnością, a nie sprawdzianem wiedzy.
Zauważyliśmy, że właściciele restauracji często mieli problem ze skuteczną sprzedażą wina swoim gościom. Wino rzadko było promowane, zwykle stosowano dla niego osobne menu, a kelnerzy nie do końca potrafili opowiedzieć o konkretnych pozycjach, nie mówiąc już o zachęceniu klientów do zakupu. Z kolei goście wydawali się zestresowani takimi sytuacjami – przecież wyjście do restauracji, by zjeść i napić się dobrego wina powinno być przyjemnością, a nie sprawdzianem wiedzy.
Po wino sięga już 45% Polaków, rośnie liczba lokali z koncesją na alkohol i otwartość Polaków na nowe doznania smakowe.
Jednocześnie wiedzieliśmy, że Polacy są ciekawi wina! Ten rynek przeżywa u nas dynamiczny wzrost – po wino sięga już 45% Polaków, rośnie liczba lokali z koncesją na alkohol, tak samo jak rośnie otwartość Polaków na nowe doznania smakowe. Jeździmy na zagraniczne podróże, przywozimy kulinarne zwyczaje kultur, dla których wino jest elementem posiłku i wspólnego spędzania czasu z bliskimi, interesujemy się sztuką kulinarną – oglądamy programy o gotowaniu, testujemy nowe smaki, produkty i potrawy, lubimy odwiedzać nowe lokale… Oczywiście dopóki jest to dla nas czystą przyjemnością. Chcieliśmy pomóc właścicielom restauracji wyjść naprzeciw tym nowym oczekiwaniom i ułatwić zakup wina ich gościom. Pomysły wprowadziliśmy w życie i tak powstał program Faktoria Win à la carte.